בתאריך 14.3.17, דנה הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי בדבר הצטרפות ישראל לאמנת איסטנבול – האמנה האירופאית למען מניעה ומאבק באלימות נגד נשים ואלימות במשפחה.

בדיון נכחו פרופ' רות הלפרין קדרי – ראשת מרכז רקמן, ד"ר גלית שאול – מנכ"לית המרכז ועו"ד קרן הורוביץ – ראשת תחום חקיקה ומדיניות ציבורית במרכז.

פרופ' רות הלפרין-קדרי הציגה בדיון והציעה את עזרתה ביצירת קשרים עם יוזמות אמנת איסטנבול ועם מי שעומדת בראש הגוף המפקח על האמנה, על מנת להזמין אותן לבקר בארץ בכדי לקדם את ההצטרפות של ישראל לאמנה.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי – ח"כ עאידה תומא סלימאן, סיפרה כי בעקבות הכנס שנערך ע"י מרכז רקמן באוניברסיטת בר-אילן ביום הבינלאומי למניעת אלימות כלפי נשים, הבינה את חשיבות אמנת איסטנבול וקיבלה תמריץ למען קידום הצטרפות ישראל לאמנה בהקדם.

דברי פרופ' רות הלפרין-קדרי בכתבה באתר "דבר ראשון" על הדיון שהתקיים היום:
"…חתימה על האמנה חשובה גם ברמה הפנימית, של המדינה לאזרחיותיה וגם חשובה ברמה הבינלאומית, היא תקנה לישראל מעמד מאוד מיוחד ומאוד חיובי במישור הבינלאומי. מרכז רקמן תומך ודורש את המהלך של ההצטרפות של ישראל לאמנה. אם זה יקרה, ישראל תהיה המדינה הראשונה מחוץ לאירופה שמצטרפת."

לכתבה, היכנסו לקישור – http://www.davar1.co.il/58538/

תמונה דיון בנוגע לאמנת איסטנבול

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו