בתאריך 23.7.17 התקיים דיון על שירות נשים בצה"ל – הפרדה מגדרית ו"השילוב הראוי" בשיתוף המרכז למשפט יהודי ודמוקרטי ומרכז רקמן.

מדברי פרופ' רות הלפרין קדרי – ראשת מרכז רקמן, מנחת הדיון: "צה"ל מוצא עצמו בהתנגשות חזיתית בין המגמה של החיילים, הקצינים ושומרי המצוות בצה"ל לבין פתיחת תפקידים לנשים, עלייה בנכונותן להשתלב בתפקידים אלו כולל חיילות דתיות ופתיחתם של יותר מקומות של שירות מעורב לחיילים וחיילות. שני אלו מרכזים לתוכם את מוקדי הקונפליקט של החברה הישראלית. דת מול מדינה, חרדים מול חדלים, מול ציונות דתית, פמיניזם מול שמרנות, השתלבות חרדים בחברה, השתלבות קהילות מיעוט מול ניסון של השלטת נורמות מיעוט על הרוב, שאלות הפרדה מול שילוב…"

בין הדוברים הייתה ד"ר יופי תירוש (הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת תל אביב) שהציגה את עמדתה לפיה הדרמה האמתית היא דווקא של החיילות "הרגילות". הפקידה, מש"קית הת"ש וכו'. לדבריה, הסיפור הוא לא רק מה קורה לחיילות בזמן השירות בצה"ל. צה"ל זהו מקום לבנייה עצמית, בניית קשרים, רזומה וכו' והדבר משפיע גם על החיים בחוץ, בפוליטיקה, בעסקים. "נורמות הצניעות שהפקודה (השילוב הראוי) מקודדת שוברות את רוחן של החיילות דתיות כחילוניות".

בדיון שוחחנו על סוגיה חשובה ואקטואלית, שמענו דעות שונות, ראינו זוויות שונות, החכמנו והועשרנו.

תודה רבה לדוברים ולמשתתפים!

לדיווח על הכנס באתר ערוץ 7, היכנסו לקישור – http://www.inn.co.il/News/News.aspx/343052

תמונה דיון השילוב הראאוי

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו