בתאריך 8.3.17, לרגל יום האישה הבינלאומי התקיים דיון בכנסת של "השדולה למאבק בשיח אלים בריוני ומסית ברשת", שנוהל על ידי יו"ר השדולה – ח"כ רויטל סוויד, בנושא – אלימות נגד נשים ברשת.

ד"ר גלית שאול מנכ"לית מרכז רקמן ועו"ד אסנת קרפלוס השתתפו בדיון ביחד עם מ', לקוחה שלנו, שסובלת יום ביומו מאלימות קשה ברשת על ידי הגרוש שלה. הפגיעה בה כוללת פרסומים של תמונות חושפניות שלה (מ' היא חרדית), קללות, גידופים, איומים, פרסום של פרוטוקולים והחלטות מדיונים שהתקיימו בדלתיים סגורות, פגיעה קשה בבני משפחתה – הוריה ואחיה, לרבות השפלות אישיות ואמירות קשות נגד בעלי המקצוע המעורבים. הדברים הגיעו לידי כך שהגרוש פרסם תמונת עירום של אישה והוסיף את פניה של מ' בתמונה.

מ' ריגשה בדבריה את כל הפורום. סיפרה על היותה אישה מוכה משך 7 שנים ועל ההבדל בין להיות אישה מוכה בתוך הבית שלך, שאף אחד לא רואה, למול פרסום תמונות עירום עם פניך ברשת החברתית. מ' סיפרה על החשש היומיומי לגלות מה יפרסמו היום ועל העובדה שחשה לא מוגנת.

עו"ד אסנת קרפלוס מהמרכז, סיפרה שאלימות ברשת הפכה להיות זירה נוספת במלחמה של גברים כנגד נשים בהליכי גירושין. בנוסף לכך, המשטרה לא מטפלת עניינית בתלונות שמוגשות והנשים נשארות חסרות אונים אל מול המתקפה עליהן ברשת, שגוררת תגובות אלימות וקשות של אנשים נוספים כלפי מ'. כיום אין שליטה על התכנים שעולים לרשת – כל אחד יכול להקים אתר ולמלא אותו בתכנים פוגעניים, מסיתים ואלימים.

במהלך דבריה, עו"ד קרפלוס הציגה מצגת שהוכנה על ידי מרכז רקמן, הכוללת דוגמאות של פוסטים בפייסבוק, תמונות שפורסמו, מסמכים שהופצו וכו' וד"ר גלית שאול, סיפרה על כך שיש עוד מקרים דומים.

הוסכם בדיון, כי יש לטפל בתופעה הן באמצעות הדרכה וחינוך והן באמצעות חקיקה שתאפשר למשטרה ולרשויות החוק לנקוט אמצעים כנגד אותם עברייני רשת.

תמונה דיון שדולה

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו