הכירו את אורנה, מתנדבת במרכז רקמן

בפעילות היומיומית החשובה של מרכז רקמן שותפות נשים רבות ונהדרות. היום אנחנו רוצים להכיר לכם את אחת מהמתנדבות הוותיקות שמתנדבות המרכז, אורנה נחמני ארזי. אורנה מתנדבת מזה כשנה בקו הפניות של מרכז רקמן, ובקיץ האחרון הצטרפה לתכנית "אישה לצדך" של המרכז, במסגרתה היא מלווה באופן אישי יותר את אחת הפונות למרכז.

אורנה מספרת:
"שמי אורנה, אם לשני ילדים, חמוטל ועופר, בת 58.
במקצועי אני עורכת דין וסיימתי לימודי גישור וגישור במשפחה, וכן לימודי אימון בבר אילן.
עד לפני שנתיים הייתי קצינה בכירה במשטרת ישראל. במסגרת עבודתי מילאתי תפקידים שונים, החל בעבודה כתובעת משטרתית וכלה בעמידתי בראש מדור נפגעי תאונות דרכים וכאחראית על צוות מסירת הודעות שכול.
נחשפתי לנושא של זכויות נשים בעיקר בתפקידי כראש מדור נפגעי עבירות, בו יחד עם גופים אחרים, נלחמתי בתופעה של אלימות כלפי נשים הן בהיבט המשפחתי והן בהיבט של עבירות מין.
עם פרישתי מהמשטרה פניתי להתנדבות במרכז לטיפול במשפחה בבת ים, ובמסגרת זו הנחיתי יחד עם עובדת סוציאלית קבוצה פסיכו דידקטית של גברים אלימים. דרך המרכז אף הגעתי לרקמן.
זכויות נשים בפרט, וזכויות אנשים בכלל, הן נושא שתמיד עניין אותי. עסקתי בתפקידי במשטרה גם בקידום הצעות חקיקה, ונכחתי בוועדות שונות בכנסת על רקע זכויות של אוכלוסיות מוחלשות.

כשהגעתי למרכז רקמן קיבלתי הדרכה לקראת קיום שיחות בקו הסיוע לנשים, יצירת קשר עמן ועם הסיפור שלהן, וכן הכוונה לשאלות רלוונטיות המתאימות להמשך טיפול על ידי עורכי הדין העובדים עם המרכז. שמתי לי למטרה דווקא לשכוח את השיחות שהיו לי, מתוך רצון לשמור על פרטיותן של הנשים עמן שוחחתי.

אני חשה שיש לשיחה עמי השפעה על הנשים, שבאה לידי ביטוי באוזן הקשבת שאני משתדלת לתת להן. לא מעט נשים פונות בהצפה רגשית גדולה, ואני נדרשת למקד אותן. אני חושבת שהמיקוד מיטיב עם הנשים, בסופו של דבר, ונותן תחושה שיש מה לעשות ושניתן להתארגן מחדש.

אני רואה חשיבות גדולה בקיומו של מרכז רקמן, ומעריכה מאוד את מי שעובד/ת אצלנו. מדובר בנשים ובאנשים עם אג'נדה שמטרתה סיוע וקידום זכויות, ועבודתם חשובה מאוד. האדיבות והנכונות לעזור הן כמו חיבוק לנשים בעת צרה, והן מציעות נחמה גדולה.
בעתיד הייתי רוצה להיכנס לתחומים נוספים בהם המרכז עוסק, הן בשל האוריינטציה המכילה והטיפולית שבי, הן בשל הידע המקצועי שלי. אני מניחה שאני יכולה להביא תועלת רבה בתחומים נוספים."

16107354_1233408326744892_8172113107490983407_o

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו