"חוק הדיינים" עבר בקריאה שנייה ושלישית

אנחנו שמחים לבשר כי "חוק הדיינים", המשלב נשים בגוף הבוחר את הדיינים, עבר הבוקר בקריאה שנייה ושלישית לאחר דיון לילי ארוך במליאת הכנסת. על פי החוק החדש, לפחות ארבע נשים מתוך 11 החברים בוועדה למינוי דיינים יהיו נשים.

פרופ' רות הלפרין – קדרי, ראש מרכז רקמן מוסיפה כי יש לברך על התיקון ההיסטורי שעבר ביוזמתן של ח"כ שולי מועלם, ח"כ עליזה לביא, וח"כ זהבה גלאון, המבטיח ייצוג הולם לנשים בועדה למינוי דיינים לבתי הדין הרבניים.

זהותם של הדיינים הנבחרים לבתי הדין הרבניים משפיעה על רוח הפסיקה בנושאי נישואין וגירושין, ובסוגיות נוספות, מהרגישות ביותר, עבור נשים וגברים כאחד. לכן ישנה חשיבות רבה, פורמלית ומהותית, לכך שנשים יקחו חלק בתהליך המינוי, במיוחד לנוכח העובדה שהדיינים עצמם הם עדיין גברים בלבד.

המסר שעבר לפנות בוקר מהכנסת הוא חד וברור – די להדרת נשים במדינת ישראל. חובת הייצג ההולם לנשים הוא עקרון יסוד, שהכנסת מעניקה לו היום משמעות חדשה ומרכזית בספר החוקים הישראלי. ברוח זו, אנו קוראות לשר הדתות נפתלי בנט להסיר את הוטו שהטילה סיעתו על החוק שנועד להבטיח ייצוג הולם לנשים גם בבחירות לרבנים הראשיים, ולאפשר את השלמת החקיקה שתסיים את הדרת הנשים מהאסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים לישראל.

 

כל הכבוד לכל מי שיזמו, קידמו, נאבקו, ונשארו ערים כל הלילה!

 לחצו על הקישור לקריאת התיקון לחוק שנכנס אמש לספר החוקים של מדינת ישראל.

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו