יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים בכנסת

לרגל יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בראשות ח"כ עאידה תומא סלימאן כינסה שני דיונים לסקירת התופעה ולבחינת יישום התכנית למניעתה.

את המרכז ייצגו ד"ר גלית שאול – מנכ"לית מרכז רקמן ועו"ד מירי ברנשטיין.

בדיונים הוצגו נתונים מדאיגים רבים, ביניהם: בעשור האחרון נרצחו 128 נשים בידי בני זוגן, ב-35% מהמקרים הנרצחת התלוננה במשטרה טרם האירוע על אלימות במשפחה. בנוסף, ישנה עליה של 67 אחוז במספר התיקים בגין ניסיון רצח של נשים.

בדיון הראשון הוצגה תכנית למניעת אלימות נגד נשים על ידי המשטרה. חברי הכנסת העלו ביקורת על כך שהתכנית מתעכבת ומחו כנגד העובדה שאין תקציב ליישום התכנית.

לדיונים הגיעו ח"כ רבים אך לצערנו לא הגיעו שרי ממשלה כדי להגיב על הנתונים ולהציג את פועלם בנושא.

ח"כ תומא סלימאן סיכמה ואמרה: "הנתונים ששמענו היום מזעזעים ביותר ואל לנו לשכוח שמאחורי כל סטטיסטיקה יש נשים ומשפחות ששכלו את בנותיהם ונשותיהם, ילדים שאיבדו אמם ושבינינו עדיין מסתובבים רוצחים ומי שניסו לרצוח וזה קורה בגלל שאנחנו לא עושים את עבודתנו כמו שצריך. זהו יום קשה עבורנו אבל כל יום בו עוד אישה נוספת לסטטיסטיקה הוא יום קשה והגיע הזמן שהממשלה תטפל בבעיה ותאשר את התקציבים הדרושים כדי ליישם את התכנית באופן מלא ושקוף. נמשיך לעקוב ולהוביל את השינויים הנדרשים כדי להגן על חייהן של הנשים".

ד"ר גלית שאול ועו"ד מירי ברנשטיין

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו