"בלי אמנה בלי הגנה" – הקפאת הצטרפות ישראל לאמנת איסטנבול הותירה אלפי ישראליות שחיות תחת אלימות ללא תקווה

הקפאת מהלך הצטרפות ישראל לאמנה הבינלאומית למאבק באלימות נגד נשים (אמנת איסטנבול) שמוביל מרכז רקמן, הותירה אלפי ישראליות שחיות תחת אלימות ללא תקווה.

העיתונאים הדר גיל-עד וזאב אברהמי מספקים תמונה מזעזעת ובלתי נתפסת של מציאות חייהן של נשים שנמצאות במעגל האלימות, ובינתיים, ההצטרפות לאמנה המתקדמת ביותר שקיימת כיום שנועדה להאבק באלימות נגד נשים ולספק להן הגנה מתעכבת בגלל שיקולים פוליטיים.

פרופ' רות הלפרין-קדרי, ראשת מרכז רקמן שמוביל את מהלך הצטרפות ישראל לאמנה למאבק באלימות נגד נשים: "יש כאן הזדמנות היסטורית, חוסרים הולכים וגוברים ביכולת ההתמודדות עם תופעת האלימות במשפחה מוכיחים את אוזלת היד של המדינה בהגנה על נשים, ועד כמה זה קריטי להצטרף מיידית למנגון שיחייב את המדינה להעניק את היחס הראוי לנושא. פתרונות נקודתיים לא מספקים תשובה הולמת. רק מפת דרכים מלאה לפעולה מסונכרנת והוליסטית בכל המישורים, שכבר הוכיחה את עצמה במדינות אחרות, יכולה לסייע. קיים קונסנזוס ביחס למאבק באלימות, ואסור לאפשר למי שמנצלים נקודות שוליות באמנה – ושניתנו להן תשובות מספקות – לנצל זאת פוליטית ולהכשיל את המהלך. הקונצנזוס לגבי המאבק באלימות חייב להיות , גם כעת, מעבר לכל ויכוח פוליטי וחובה לקדמו. חייהן של הקורבנות הבאים לא יכולים להיות תלויים בהקמת ממשלה חדשה".

לקריאת הכתבה בנושא מאבק באלימות נגד נשים והצטרפות ישראל לאמנת איסטנבול.

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו