דוח האום פשעי מין

דו"ח האו"ם – בשבעה אוקטובר בוצעו פשעי מלחמה מגדריים.

תת מזכ"ל האו"ם, פראמילה פאטן, שבקרה בארץ, פרסמה דו"ח המציג את ממצאיה הכוללים עדויות לפשעי מין שבוצעו ע"י חמאס בשבעה באוקטובר.

ביקורה של תת מזכ"ל האו"ם התאפשר ביוזמתה של פרופ' רות הלפרין-קדרי, ראשת מרכז רקמן וחברה בפרויקט דינה. פרויקט דינה 7/10 – הינו פרויקט שנוסד על ידי צוות מומחיות, המורכב בין היתר, ממשפטניות בכירות ממגוון רב של דיספלינות (בין היתר, משפט בינלאומי, משפט פלילי, פמיניזם ומגדר, משפט צבאי ותחום נפגעי העבירה), אשר התגבש בהתנדבות אד הוק, לנוכח האירועים מאז יום 7 אוקטובר 23, ואחר זיהוי הצורך בסיוע, ייעוץ ובטיפול באתגרים שונים הנובעים מן המצב.

תגובת חברות פרויקט דינה לדו"ח שפורסם:

"חשיבות הד"וח עצומה. מדובר בדוח שנערך על ידי צוות המתמחה בפשעי אלימות מגדרית באיזורי סכסוך, שבראשו עומדת תת מזכ"ל האו"ם, פרמילה פאטן, שהיתה הראשונה שהוציאה הצהרה הכוללים גינוי חמאס והכרה בפשעי המלחמה המגדריים שארעו בשבעה לאוקטובר, וזאת בניגוד להתעלמות הבוטה של גופים אחרים באו"ם. הצוות, שהמנדט שלו התמקד בפשעי האלימות המגדרית, ביצע ביקור מקיף במסגרתו ערך סיורים, ביצע ראיונות, עיין וניתח חומרים רבים.

אנו מקוות שהדו"ח יבטא לראשונה הכרה ברורה ורשמית בעובדה שאכן בוצעו פשעי מין ומעשי זוועה בעלי אופי של שימוש באלימות מינית ככלי מלחמה. אין ספק שתהיה בכך משום תרומה לקיבוע הזיכרון ההסטורי והיבטים חשובים נוספים בנוגע למעשי הזוועה שביצע החמאס, בשורה אחת עם אירועים כמו אירועי בוסניה, רואנדה וקונגו. אנו תקווה כי בעקבות פרסום הדו״ח לא ניתן יהיה יותר להכחיש קטגורית מעשים אלה. כמו כן, אנו מצפות כי במסגרת הד"וח, ייאמר מפורשות, כי החמאס נושא באחריות לביצוע מעשי האלימות המגדרית ב-7 באוקטובר וכן כלפי הנשים והגברים הנמצאים בשבי והדבר יוביל לכך שמזכ"ל האו"ם יכלול את החמאס ברשימה השחורה של CRSV".

תמונה : שתיל סטוק, ליאור שגב

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו