דיון בוועדת הכנסת לקידום מעמד האשה בנושא הצטרפות ישראל לאמנת למאבק באלימות נגד נשים

היום (18 במאי 2022) השתתפו נציגות מרכז רקמן בדיון שהתקיים  בוועדת הכנסת לקידום מעמד האשה בנושא הצטרפות ישראל לאמנה למאבק באלימות נגד נשים ואלימות במשפחה – אמנת איסטנבול.

פרופ' רות הלפרין-קדרי, ראשת מרכז רקמן, שנשאה דברים בדיון הסבירה כי אמנת איסטנבול היא "שינוי של כללי המשחק" במאבק באלימות נגד נשים. "יש כאן הזדמנות היסטורית להצטרף למדינות שנאבקות באלימות במשפחה", אמרה.

במהלך הדיון ביקשה לילי בן עמי, שעומדת בראש פורום מיכל סלה הקרוי על שם אחותה, לפנות למתנגדים לאמנה. "כל מי שמתנגד לאמנה הבינלאומית למניעת אלימות במשפחה הוא כאילו רוצח את אחות שלי פעם שנייה", אמרה בקול חנוק מדמעות. "אני רוצה לשאול במיוחד את חברי הכנסת נבחרי הציבור המתנגדים: מתי בפעם אחרונה הגעתם להלוויה של נרצחת? שלשום נרצחה אישה באשדוד, מצאו אותה בבית שלה עם סימני חניקה. אני מדברת בשם משפחות הנרצחות ששילמנו את המחיר הכי יקר שלנו, ואנחנו אזרחים במדינה הזאת. כי אני רואה אתכם מתאמצים וטורחים וכותבים מאמרים, עובדים מאוד קשה לעצור את האמנה הזו, אז בואו תגידו לי מה עשיתם עד היום כדי לעצור את הרצח הבא? זה צו 8 של כולנו, והאמנה הזאת תציל חיים".
 

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו