חדשות מרכז רקמן לקידום מעמד האשה – יולי 2020

חדשות מרכז רקמן לקידום מעמד האשה – דצמבר 2021

בסיכומה של שנה שנייה בצל הקורונה אנחנו מוצאות את עצמנו מודאגות וגאות גם יחד.
אנחנו מודאגות מההשפעה הקשה שיש למגיפה על נשים בארץ ובעולם: הפגיעה במצבן הכלכלי, בבטחונן התעסוקתי והאישי ומהחמרה במקרי האלימות במשפחה. השפעה זו באה לידי ביטוי, בין השאר, בעלייה במספר הפניות שמגיעות אלינו מנשים המבקשות סיוע. אנחנו מודאגות גם מהקולות הנשמעים ומבקשים להותיר את ישראל מאחור בכל הקשור בזכויות נשים בכלל ובמאבק באלימות נגד נשים בפרט. לתדהמתנו, יש מי שלנוכח המציאות הקשה בה נשים חיות תחת איום מתמיד של אלימות, בוחרים להציג מצג שווא באמצעות שימוש בנתונים שקריים, להקל ראש בתופעה ובכך להפקיר את חייהן ובטחונן של נשים בישראל.

לצד כל זאת אנחנו  גאות בכך כי למרות העומס, הצלחנו לתת מענה ל – 700 נשים שפנו למרכז בבקשה לייעוץ משפטי ו/או ליווי ותמיכה רגשית.
הישג חשוב נוסף שאנחנו מציינות, לאחר ארבע שנים של הובלת פעילות מאומצת מול משרדי הממשלה, הוא פנייתו הרשמית של שר החוץ לוועדת השרים של מועצת אירופה בבקשה לצרף את ישראל לאמנת איסטנבול, אשר באה בעקבות הכרזתם של שר המשפטים ושר החוץ על הכוונה לפעול להצטרפות ישראל לאמנת איסטנבול. מדובר באימוץ הסטנדרט הבינלאומי המתקדם ביותר ובשינוי פרדיגמה בכל הקשור במאבק באלימות נגד נשים בארץ.


ברכתנו לשרים, לחברות וחברי הממשלה והכנסת ולא.נשי משרד המשפטים על הרצינות, ההתגייסות והמחוייבות לנושא ההצטרפות לאמנה והמאבק באלימות נגד נשים.  תודה לשותפות שלנו בארגוני החברה האזרחית שחברו יחדיו למאמץ בקידום חתימת ישראל על האמנה.
 
בתקווה לשנה אזרחית טובה יותר לנשים בישראל,

פרופ' רות הלפרין-קדרי, ראשת המרכז
עו"ד קרן הורוביץ, מנכ"לית

לקריאת חדשות מרכז רקמן לקידום מעמד האשה – דצמבר 2021.

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו