חדשות מרכז רקמן לקידום מעמד האשה – יולי 2020

חדשות מרכז רקמן לקידום מעמד האשה – ראש השנה תשפ"א

ערב השנה החדשה הרגשות מעורבים. מציאות חייהן של נשים, במיוחד בזמן משבר הקורונה ובפתח סגר נוסף מדאיגה מאוד –  פגיעותן מתעצמת והן חשופות יותר מתמיד לאלימות ולמצוקה כלכלית.

לצד הדאגה מתעוררת בנו גם אופטימיות. כנס "שוויון מגדרי ישראל 2050", שהתקיים בתחילת החודש בהובלת מכון דבורה, מרכז הרצל ומרכז רקמן וביוזמת ד"ר כוכב אלקיים-לוי, חיזק בנו את האמונה כי נצליח להגשים את החזון לחברה שוויונית, צודקת ואיתנה בישראל. הגשמת החזון, כפי שצוין בכנס, מחייבת שינוי פורמלי אשר בהמשך ילווה בשינוי מהותי תודעתי ובתכנית עבודה מערכתית כללית. במהלך הכנס הציגו הדוברות והדוברים את נקודות מבטםן השונות בהתאם לתחומי מומחיותםן – חינוך, משפט, חדשנות, פסיכולוגיה, מנהיגות, כלכלה ועוד. קישור להקלטת הכנס זמין בהמשך הניוזלטר.

גם השנה יהיו במרכז העשייה שלנו הגנה על ילדים מפני הורה אלים במסגרת סכסוכי משמורת, מאבק באלימות נגד נשים ואלימות במשפחה תוך חתירה להצטרפות מדינת ישראל לאמנת איסטנבול (אמנה אירופאית למניעה ומאבק באלימות נגד נשים ואלימות במשפחה), קידום ייצוג הולם לנשים בממסד הדתי, והגנה על זכויותיהן הכלכליות של נשים בתחום דיני המשפחה.

אנו מביאות הפעם עדכון לגבי עיקרי הפעילות שלנו בתחומים הללו בחודשים האחרונים ונמשיך כמובן לעדכן גם בשנה הבאה.

לקריאת הניוזלטר.

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו