חה"כ שמחה רוטמן והמשרד לשירותי דת מנצלים את חוק רבני ערים כדי לעקוף את בג"ץ ולהנציח תת ייצוג לנשים גם באסיפה הבוחרת רבנים ראשיים.

עו"ד קרן הורוביץ, מנכ"לית מרכז רקמן מתריעה: "הדיון בוועדת חוקה בחוק רבני ערים, לקראת קריאה ראשונה, יכלול גם שינוי בחוק הרבנות הראשית ויסגור את הדלת בפני נשים לקחת חלק בבחירת רבנים ראשיים". 

הצעת חוק שירותי הדת היהודים – בחירת רבני ערים. כן, כן, אותו חוק שנידון במרץ בימים אלה, במהלך פגרת הכנסת, בוועדת חוקה. אותו חוק שהולך לייצר המון משרות לרבנים גברים. על הדרך ובאותה הזדמנות אותו חוק דואג גם להתערב ולהכניס שינוי לחוק אחר שיסדר עוד מינויים לגברים וישאיר גם שם את הנשים בחוץ.
 
אנחנו במרכז רקמן, פועלות כדי שנשים תהיינה חלק ממקבלות ומקבלי ההחלטות בכל תחום ובפרט בממסד הדתי, שיש לו השפעה כל כך רחבה על חיי כולנו כאן בארץ. הגשנו עתירה לבג"ץ לגבי מתן ייצוג לנשות הלכה לצידם של רבנים כחלק מהגוף הבוחר רבנים ראשיים.
בית המשפט העליון הסכים איתנו והוציא צו על תנאי, כלומר ביקש מהמדינה לנמק מדוע לא ימונו גם נשות הלכה במקום שבו החוק מאפשר. באו שמחה רוטמן והמשרד לשירותי דת וסגרו גם את האפשרות הזו. הם רוצים לקבוע שרק רבנים שהוסמכו ע"י הרבנות יקחו חלק באסיפה הבוחרת רבנים ראשיים. כלומר, רק גברים. למה – כי ידוע שהרבנות מסרבת לבחון נשות הלכה על ידיעותיהן וודאי שאינה מוכנה להסמיך אותן לרבנות. כל זאת למרות שיש בישראל נשים שהוסמכו לרבנות אורתודוכסית ע"י ממוסדות פרטיים. לכן משמעות השינוי היא שאין כניסה לנשים.
הסדק הקטן שדרכו אפשר החוק לתת מקום לנשים ליד שולחן קבלת ההחלטות, הסדק הקטן שבג"ץ דאג להשאיר פתוח נענה בחומה מבוצרת ואטומה בפני נשים. חס וחלילה שנשים לא יקחו חלק ולא ישפיעו על בחירת מי שיהיו הרבנים הראשיים לישראל.
חה"כ שמחה רוטמן שחוזר ואומר שלא יפגע בזכויות נשים עושה זאת בגדול. הוא פוגע בזכויות נשים והפעם בזכות של נשים דתיות, נשות הלכה שהשקיעו שנים רבות בלימודים הוא מתעלם מהן ומונע מהן הכרה ממסדית.
אסור לתת לחקיקה שמשאירה נשים מחוץ לשולחן קבלת ההחלטות לעבור.
את השינוי הזה צריך לעצור.
 
 
 

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו