מרכז רקמן השתתף בדיונים בכנסת של הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי

ד״ר גלית שאול, מנכ"לית מרכז רקמן; וקרן הורוביץ,ראש תחום חקיקה ומדיניות ציבורית במרכז השתתפו אתמול בדיונים בכנסת של הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בנושא: פיקוח אכיפה ויישום חוק גיל הנישואין.

על אף קיומו של איסור בחוק על נישואי קטינות, מדובר בתופעה שכיחה בישראל. מהדיון התברר שהתופעה החמורה לא מקבלת מענה מצד גורמי החוק והאכיפה, כתביי אישום לא מוגשים ולמעשה לא התקיימה ולו חקירה אחת של איש דת שקיים טקסיי נישואים למי שנחשב קטין לפי החוק.

יו"ר הוועדה ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת), הלינה על-כך שגורמי האכיפה מהמשטרה ומהפרקליטות לא הציגו מידע מסודר בנושא וקראה לגורמי החוק השונים להגביר את השת"פ ביניהם ולזרז את האכיפה על-מנת למגר את התופעה.

ד״ר שאול: "מצד אחד מדברים על אכיפה אבל יש נושא שני של חינוך ומניעה שחייב להיות חלק מהדיון.ישנם ערים כמו באר שבע , נתניה ורהט שבהם נראה עלייה במספרים של דיווחים בלשכת רישום אוכלוסין והגירה של נישואי קטינות. המספרים צריכים להדליק נורות אדומות, התופעה החברתית עדין קיימת, נערות צעירות בישראל עדין נישאות בגיל צעיר. צריך לעשות חשיבה בין משרדית משותפת, בין משרד הרווחה, החינוך , המשטרה  ומשרד הבריאות, מעין היערכות משותפת למניעה בשלבים המוקדמים לנישואין, חשיבה לפני שהמשטרה צריכה לחקור את הנאשם״.

למידע נוסף:

http://main.knesset.gov.il/Activity/committees/Women/News/Pages/press220518-2.aspx

 

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו