מרכז רקמן פותח בקמפיין ציבורי להצטרפות מדינת ישראל לאמנת מועצת אירופה למניעה ומאבק באלימות נגד נשים ואלימות במשפחה (אמנת איסטנבול).

פרופ' רות הלפרין-קדרי, ראשת מרכז רקמן "האמנה היא אחד המנגנונים הבינלאומיים החשובים ביותר שקיימים כיום. היא יוצרת מערך מקיף, מסודר וברור של כל מה שמדינה צריכה לעשות כדי להיות במקום טוב יותר".

עו"ד קרן הורוביץ, מנכ"לית מרכז רקמן: "אמנת איסטנבול מביאה הזדמנות לשינוי, מציעה פתרון מקיף שכולל סנכרון בין המערכות השונות ומחויבות לעשייה משמעותית תחת פיקוח כחלק מהמאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים".

כחלק מהמאמץ ליישם את עקרונות האמנה בישראל חשוב לנו שכמה שיותר א/נשים יכירו אותה ולכן תרגמנו את הערך "אמנת איסטנבול" והוא זמין כעת בוויקיפדיה בעברית.

אמנת מועצת אירופה למניעה ולמאבק באלימות נגד נשים ואלימות במשפחה (המוכרת בשם אמנת איסטנבול) היא הסטנדרט הבינלאומי המקובל כיום בתחום הטיפול באלימות במשפחה. האמנה מתמקדת במניעת האלימות, הגנה על נפגעות ונפגעים והליכי תביעה, ענישה ופיקוח על הפוגעות והפוגעים ותיאום בין כל הגורמים.

45  מדינות כבר חתומות על האמנה והיא פתוחה להצטרפות בפני כל מדינה בעולם.

אנחנו קוראות גם למדינת ישראל לאמץ את האמנה, ליישם את הסטנדרטים הכלולים בה ולספק מענים להגנה על נשים מפני אלימות.

חשוב לדעת:

  1. מדינות שחתמו על אמנת איסטנבול הצליחו לייצר שינוי תודעתי בקרב הציבור, כולל דרך תוכניות חינוכיות למניעה אלימות נגד נשים.
  2. נתונים מראים כי למדינות שחתמו על אמנת איסטנבול יש כלים להתמודדות טובה יותר עם התגברות תופעת האלימות נגד נשים והאלימות במשפחה מאז פרוץ מגפת הקורונה במרץ 2020.
  3.  אמנת איסטנבול מייצרת מבט על ואמירה ברורה לגבי תיאום וסנכרון בין הממשלה לבין גופי האכיפה, המניעה והטיפול וכוללת סטנדרטים מהם ניתן לגזור תוכניות עבודה ליישום ע"י כל הרשויות.

רוצות לחיות ללא פחד, דורשות פתרון כלל מערכתי עכשיו, קוראות להצטרפות ישראל לאמנת איסטנבול.

פרופ' רות הלפרין-קדרי, בתכנית העולם היום, בכאן 11 (החל מדקה 11:25)  ובתכנית "השעה הבינלאומית" בכאן ב (החל מדקה 18:10), מסבירה מדוע קריטי ליישם בישראל את עקרונות אמנת איסטנבול כבר עכשיו.

לערך "אמנת איסטנבול" בוויקיפדיה בעברית.

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו