ניוזלטר מרכז רקמן לקידום מעמד האשה

אנו גאות להציג בפניכן/ם סיכום מקצת מפעילות מרכז רקמן בשנת תשע"ט.

שנת תשע״ט הייתה שנה לא פשוטה בתחום דיני המשפחה. החלטת בג״ץ בנובמבר 2018 שלא להתערב בפסק דינו של בית הדין הרבני הגדול אשר קבע שבתום שלושים שנות נישואין אשה לא תהה זכאית למחצית דירת המגורים בה התגוררה שנים ארוכות עם בעלה, בשל הטענה כי בגדה בו לקראת דעיכת נישואיהם, מרחפת כצל מאיים על מעמדן של נשים במערכות יחסים זוגיות ועל חוסנן הכלכלי. אנו מקוות שצל זה יוסר בהכרעה במסגרת הדיון הנוסף שהגיש מרכז רקמן, ואשר בהחלטת הנשיאה חיות יתקיים בחודש מרץ הקרוב, בהרכב מורחב.

זוהי שנה שבה האלימות כלפי נשים שברה שיאים חדשים והצליחה להוציא א/נשים רבים לרחובות במחאה על אי העשייה של הממשלה ואזלת ידה במאבק למיגור האלימות.

זוהי שנה שבמהלך רובה לא הייתה ממשלה או כנסת שיכלו לומר את דברם ולקבוע מדיניות.

על רקע מצב דברים לא פשוט זה, אנו במרכז משתדלות לפעול להטבת מעמדן של נשים בזירת דיני המשפחה בישראל דרך טיפול במקרים פרטניים, בייצוג בתיקים עקרוניים ובנסיון להשפיע על קובעי מדיניות בהתוויית מדיניות המבוססת על שוויון מגדרי. לצד זה איננו זונחות את פעילותנו המתמדת להנכחת נשים בממסד הדתי.

לצד הקשיים יש גם הצלחות. מלבד הצלחות בתיקים פרטניים זכינו השנה גם להצלחה משמעותית של שינוי חקיקה, שמיטיבה באופן מיידי עם נשים וילדים כאשר החייב במזונות ילדים מגיע לחדלות פרעון.

אנו תקווה שגם בשנה הקרובה נצליח לייצר שינוי חיובי.

מקוות לראותכן/ם בכנס השנתי של המרכז שיתקיים ב- 21.1.2019 ויעסוק השנה במקומם של מומחים וחוו״ד מומחים בסכסוכי משפחה.

פרופ' רות הלפרין קדרי, ראשת המרכז / עו"ד קרן הורוביץ, מנכ"לית

לקריאת הניוזלטר.

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו