פרופ׳ הלפרין-קדרי בתכנית ״עושים סדר״ על המינוי ההיסטורי של אשה לתפקיד בבית הדין הרבני

ראשת מרכז רקמן, פרופ׳ רות הלפרין-קדרי התארחה השבוע אצל מרב בטיטו בתכנית ״עושים סדר״,  יחד עם הרבנית וחברת ארגון ״קולך״ שרה סגל-כץ. התכנית עסקה במינוי ההיסטורי של אשה לתפקיד עוזרת משפטית בבתי הדין הרבניים.
לדבריה של פרופ׳ הלפרין-קדרי, זהו בהישג משמעותי מאוד. הדרך אמנם ארוכה עד אשר תכהן אשה בתפקיד שיפוטי בבתי הדין הרבניים, אך מדובר במשרה שיש לה מקום מאוד מרכזי בקבלת ההחלטות, וזאת אבן דרך נוספת בתהליך שהתחיל בשנים האחרונות.
פרופ׳ הלפרין-קדרי:
״המטרה של מרכז רקמן היא להסיר את החסמים המשפטיים ולהכשיר את הדרך בפני נשים כמו שרה סגל-כץ וחברותיה שהן למדניות, גדולות בתורה, יראות שמיים, בעלות כל הכלים ההלכתיים, והן יכולות להיות לא פחות טובות מהקולגות הגברים לשאת בתפקידים האלה ולהנהיג קהל״, עוד מסבירה שאין מדובר בחסמים הלכתיים כלל אלא דרך יישומם על-ידי מקבלי ההחלטות וקובעי המדיניות בממסד הרבני הפורמלי במדינת ישראל, ״ההלכה עצמה מאפשרת וישנן תשובות ותקדימים שניתנו על-ידי פוסקים אורתודוכסים גדולי דור שאמרו שנשים יכולות להיות דייניות ולכהן בתפקיד שיפוטי אם הציבור מקבל אותן עליהם, ואם כנסת ישראל, שהיא המייצג הרשמי של היהודים החיים במדינת ישראל, תאפשר זאת, זה יקרה״
לצפייה בראיון המלא (1:30-6:40): לחצו על התמונה: 

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו