אמנת איסטנבול תגן על מאות אלפי נשים וילדים בישראל

ממש בימים אלה שר המשפטים, גדעון סער, מחוייב ופועל להשלים את מהלך הצטרפות ישראל לאמנת איסטנבול למניעה ומאבק באלימות נגד נשים. מהלך חשוב שישפיע על חייהם של מאות אלפי נשים וילדים בישראל החשופים לאלימות במשפחה.
 
ההצטרפות תתאפשר לאחר מאמצים של משרד המשפטים, פניה למועצת אירופה ע"י שר החוץ יאיר לפיד, בשיתוף עם שר הרווחה, מאיר כהן. אנו מברכות את השרים על המחוייבות וההתגייסות לנושא החשוב כלכך.
 
גם דו"ח מבקר המדינה שפורסם בשנה שעברה מצביע על כשלים רבים בהתמודדות המדינה עם תופעת האלימות במשפחה. הדו"ח מפנה לעיון באמנת איסטנבול בנושאים כגון הגדרת אלימות בחוק, הגנה על נפגעות אלימות וטיפול בגברים אלימים. אימוץ סטנדרטים בינלאומיים מתקדמים בתחום המאבק באלימות ימצב את מדינת ישראל בשורה הראשונה של מדינות אשר שמו להן למטרה להפוך למקום בטוח יותר עבור נשים וילדים.
 
אבל – מסתבר שיש מי שמבקשים להפוך את המאבק באלימות נגד נשים לעניין פוליטי, מתגדים להצטרפות לאמנה ומפעילים לחץ כדי לסכל את המהלך.
 
חשוב להדגיש – מדובר באמנה שכל מטרתה מאבק באלימות נגד נשים.
 
אנחנו מחזקות את ידי שר המשפטים, שר החוץ, שר הרווחה ושרות ושרי הממשלה הנוספים וקוראות להם להשלים את המהלך ולהעביר מסר ברור של אפס סובלנות לאלימות נגד נשים בישראל.
 

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו