"אין עשייה מוסדרת למאבק באלימות במשפחה מאז הקמתה של הממשלה הנוכחית" – עו"ד קרן הורוביץ, מנכ"לית מרכז רקמן

"אין עשייה מוסדרת למאבק באלימות במשפחה מאז הקמתה של הממשלה הנוכחית" אומרת עו"ד קרן הורוביץ, מנכ"לית מרכז רקמן לקידום מעמד האשה בראיון ל"ידיעות אחרונות".
 
ביולי 2023 אושר החוק לפיקוח אלקטרוני למניעת אלימות במשפחה, לאחר שלבקשת השר בן גביר הוכנסו בו שינויים הפוגעים ביכולתו לסייע לכל הנשים שיזדקקו לו. החוק היה אמור להיכנס לתוקף בתוך שנה, אך נראה שזה לא יקרה בפועל, לאחר שבדיון האחרון בוועדה לביטחון לאומי בכנסת, נציגי שב"ס – הגוף האמון על הוצאת החוק לפועל – טענו כי לא יצליחו לעמוד בלוח הזמנים. בינתיים טרם נקבע תאריך לדיון המשך.
 
הממשלה מנעה הצטרפות ישראל לאמנה בינלאומית למאבק באלימות נגד נשים ואלימות במשפחה:
בנוסף, בתחילת דרכה מנעה הממשלה את הצטרפותה של ישראל לאמנת איסטנבול, האמנה הבינלאומית למאבק באלימות כלפי נשים ואלימות במשפחה, בטענה שאין צורך בכך כשאפשר להסתפק בחקיקה פנימית. בפועל, כך מסתבר, נעשה מעט מאוד. "לצערנו הסיבה שסברנו שישראל צריכה להצטרף לאמנה רלוונטית מתמיד".
 
הוועדה הבין-משרדית למאבק באלימות כמעט ואינה מתכנסת:
"אנחנו רואות בעיקר יוזמות בתוך משרד הרווחה, כמעט ללא עשייה מחוצה לו. מחקרים ברחבי העולם מראים באופן חד-משמעי שמשברים ומלחמות, כמו גם פוסט טראומה של גברים ששירתו בחזית, גורמים לעלייה בהיקף האלימות בתוך המשפחה. אנחנו מבינות שהמצב יהיה דומה בישראל. לא ברור אילו הערכות נעשות, אם בכלל, במשרדי הממשלה השונים בהקשר זה".
 

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו