הצלחנו! אושר חוק הפיקוח האלקטרוני על מי שהוצא נגדו צו הגנה. עכשיו צריך לדאוג ליישום.

הצלחה משמעותית למאבק באלימות נגד נשים ואלימות במשפחה, הכנסת אשרה את החוק לאכיפת צו הגנה באמצעות איזוק אלקטרוני. עכשיו צריך לדאוג ליישום.
 
לאחר מאמצים רבים ועבודה ממושכת של מרכז רקמן ושל ארגוני נשים נוספים במשך קרוב ל – 10 שנים, הכנסת אשרה היום את חוק הפיקוח האלקטרוני על אדם שהוצא נגדו צו הגנה.
אנחנו מביעות סיפוק על העברת החוק יחד עם תקווה שאכן ייושם כהלכה ואף יורחב בהמשך בהתאם למתכונת המקורית.
את הליקויים כגון – הגבלה למכסה של 200 צווים בו זמנית, חוסר האפשרות לשיקול דעת של שופט להאריך צו מעל ל 16 יום בלי הערכת מסוכנות כאשר יש הגבלה ל -300 הערכות בשנה בלבד ותקציב שהוא רחוק מלהשביע רצון – חובה לתקן כדי שהחוק אכן ייושם ותהיה לו השפעה בשטח.
אנחנו מודות לחה"כ עאידה תומא סלימאן, חה"כ מירב בן ארי , חה"כ נעמה לזימי, חה"כ יואב סגלוביץ, חה"כ (לשעבר)קרן ברק , חה"כ( לשעבר)מיכל רוזין , חה"כ (לשעבר) עליזה לביא, ליו"ר הרשות לקידום מעמד האשה (לשעבר) איילת רזין, לצוותים המקצועיים במשרד לביטחון לאומי , משרד המשפטים , משרד הרווחה ולייעוץ משפטי של הוועדה לביטחון לאומי שעמלו על הכנת החוק, על המחויבות למאבק באלימות נגד נשים ועל ההירתמות להובלת החוק.
תודה גם לכל מי שלקחו חלק במאבק האזרחי המשותף והארוך, לארגונים השונים ולתקשורת שהתגייסה גם היא לסיקור הנושא.
תודה גדולה מקרב לב לנשים, נפגעות אלימות, שהגיעו לדיונים, התראיינו, כתבו, הסבירו ועשו כל מה שנדרש כדי לקדם את החוק החשוב הזה.

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו