אמנת איסטנבול היא הסטנדרט הבינלאומי הגבוה ביותר לטיפול בתופעת האלימות נגד נשים והאלימות במשפחה – עו"ד קרן הורוביץ בראיון בערוץ הכנסת

עו"ד קרן הורוביץ, מנכ"לית מרכז רקמן, התארחה בתוכנית "משכן לילה" בערוץ הכנסת לדיון בנושא בטחונן האישי של נשים על רקע המאמצים להשלמת מהלך הצטרפות ישראל לאמנת איסטנבול .
 
בגלל שיש גופים שלא רואים רצח נשים ואת הניסיון למנוע רצח נשים ואלימות בתוך המשפחה בעדיפות עליונה במדינת ישראל הם החליטו לצאת למלחמה ובגלל זה אנחנו לא חותמים על אמנת איסטנבול"?
שואל ד"ר הני זוביידה, מנחה התוכנית. 
 
עו"ד קרן הורוביץ: "בגדול כן, הפכו את זה לפוליטי…שר המשפטים, שר החוץ ושר הרווחה מחוייבים לעניין וכבר הצהירו שהם בעד… אמנת איסטנבול היא הסטנדרט הבינלאומי הגבוה ביותר לטיפול בתופעת האלימות נגד נשים והאלימות במשפחה. היא בנוייה על ארבעה עמודי תווך – מניעה, הגנה, תביעה, וניטור ותיאום בין כל גורמי הטיפול. גופים שהופכים כל דבר לפוליטי, שמחפשים דרך להתנגח מתנגדים…וגם לא מספקים פיתרון אחר. ההתנגדויות אינן מהותיות ויש לכל אחת מהן תשובה".
 
אומרת לילי בן-עמי שהשתתפה גם היא בתוכנית: "ההרגשה פה היא ששופכים דם שלנו, שהופכים את הסיפור שלנו לפוליטיקה, לקואליציה ואופוזיציה…יש תוכנית מצוינת ברמה הבינלאומית…אני אומרת למי שמתנגד – תשבו איתנו, תפתרו את זה. לא ייתכן לבטל את כל האמנה, את כל העבודה שנעשתה בגלל פוליטיקה."
 
 
(תמונה מתוך הקלטת התוכנית בערוץ הכנסת).

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו