בי"ד הרבני בירושלים שלח למעצר אם לילד נכה עד למועד הדיון, מרכז רקמן נטל על עצמו את הייצוג של האישה ללא תשלום.

לאם שבעה ילדים אשר אחד מהם נכה 100% והאם מטפלת בו בבית ואינה עובדת מחוץ לבית. ההורים פרודים כ-4 שנים. הבעל קבלן אמיד ורשומות על שמו שש דירות. 
החלטת ביהמ"ש למשפחה מלפני שנתיים היא שהבעל יעביר דירה אחת לאישה ואח"כ יסודר הגט. בהמשך הורה שהבעל גם יסלק את המשכנתה שיש על הדירה. הבעל לא מילא אחר החלטות אלו. בדיון אחד בביה"ד הרבני האישה שהייתה לאחר ניתוח לא הגיעה, אך שלחה אישורים רפואיים לאשר זאת.
שלשום החליט ביה"ד הרבני בדיון בו האישה לא הייתה מיוצגת לשלוח אותה למאסר לשבוע כדי להבטיח את התייצבותה לדיון הבא, שבו יוסר ייפוי הכוח להעברת הדירה וסידור הגט.
בדרך לכלא האישה חשה ברע ואושפזה בבית החולים שערי צדק שהיא אזוקה ושני שוטרים לצידה כל העת.
מרכז רקמן נטל על עצמו את הייצוג של האישה ללא תשלום באמצעות עורכות הדין עדי רז ואסנת פרינץ מהקליניקה למשפטים של מרכז רקמן. יצוין כי היה קושי להשיג ייפוי כוח מהאישה לייצגה שכן המשטרה לא אפשרה לשוחח עמה בטלפון.
פרופ' רות הלפרין- קדרי ראשת מרכז רקמן: " מיד כאשר שמענו על ההתנהלות השערורייתית כלפי האישה, נחלץ מרכז רקמן לעזרתה והחל בייצוגה המשפטי. כך פועל המרכז למניעת חזרתה לכלא ולהביא לסיום מהיר ומכובד של הפרשה, כדי שהאישה לא תפגע, ושזכויותיה ישמרו במלואן, והנישואין יסתיימו בהוגנות והגינות"

ראיון שנערך עם פרופ' רות הלפרין-קדרי ראשת מרכז רקמן, בתכנית הכל דיבורים עם אילה חסון על פרשה זו:

http://www.iba.org.il/program.aspx?scode=1707399

 

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו