התפתחות חשובה: בכירה באו"ם מגנה בחריפות את מתקפת חמאס.

הנציגה המיוחדת של מזכ"ל האו"ם לענייני אלימות מינית בקונפליקט, פראמילה פאטן, פרסמה ביום שישי, 8 בדצמבר, הודעה בה היא מביעה דאגה נוכח הדיווחים בדבר אלימות מינית נגד גברים ונשים בשבי החמאס, וקוראת לשחרורם המיידי ללא כל תנאי.
 
פרופ' רות הלפרין-קדרי, לשעבר סגנית נשיאת וועדת האו"ם לביעור האפליה נגד נשים ומי שנוטלת חלק מרכזי במגעים עם גורמי האו"ם השונים החל מה– 7 באוקוטובר אומרת כי:
 
"לאחר שבועות של מחאה מצד ארגוני נשים בישראל אל מול השתיקה, ההתעלמות והסירוב של האו"ם להכיר בפשעים המגדריים ובאלימות המינית שהיו חלק מהטבח שביצע חמאס בישראל, אני רואה חשיבות רבה בהצהרה שפרסמה השליחה המיוחדת של מזכ״ל האו״ם לנושא אלימות מינית בזמן קונפליקט.
מדובר בהודעה ייחודית ושונה במספר היבטים מהודעות והצהרות קודמות שניתנו ע"י גורמים רשמיים.
ראשית, ההודעה מתייחסת בעיקרה לאלימות המינית המתבצעת בשבי החמאס כלפי בני ובנות הערובה והצורך העולה מכך בשחרורם המיידי. התייחסות זו היא הראשונה מצד גורם רשמי לנושא והיא כוללת הבעת דאגה, גינוי חריף וקריאה ברורה ומפורשת לשחרור יתר בני הערובה.
שנית, הודעה זו כוללת גם התייחסות לאלימות המינית שהתרחשה ב-7 באוקטובר. לשון הגינוי והשפה בה נעשה שימוש הן המפורשות והחריפות ביותר שניתן להצביע עליהן מבין ההצהרות השונות שניתנו עד כה. כמו כן, בניגוד להצהרות קודמות הצהרה זו אף כוללת הבעת הזדהות עם הטראומה הקולקטיבית עקב אותם אירועים.
שלישית, יש בה לראשונה הבעת נכונות להגיע ולשמוע את עדויותיהם של הניצולים והניצולות כמו גם של המשוחררים והמשוחררות, מתוך מחוייבות להשמיע את קולם."

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו