התשע"ח 2018 – המשפט המבוים של מרכז רקמן

המשפט המבוים עסק השנה בשאלה : כיצד משפיעה הזכות לשילוב בחינוך הילד על הזכות למזונות – האם ניתן לחייב הורה במסגרת חינוכית לילד עם מוגבלות (חינוך מיוחד/שילוב) ובעלויות הכרוכות בכך. המשפט התקיים בשיתוף פעולה עם הקליניקה לסיוע לאנשים עם מוגבלות.

בית המשפט דן בתביעתה של אם לשלב את בתה, שהיא ילדה עם מוגבלות, במסגרת חינוכית רגילה בליווי סייעת (בניגוד לדעתו של האב) תוך חיוב האב בהשתתפות במימון ההוצאות הכרוכות בכך.

המשפט נערך בפני ההרכב המכובד: כב' השופט נחשון פישר, סגן נשיאת בית המשפט לענייני משפחה, מחוז מרכז, פרופ' נירית באומינגר-צביאלי, ראשת התכנית ללימודים מתקדמים באוטיזם והמעבדה לחקר והתערבות באוטיזם, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר – אילן, כב' השופטת אילת גולן-תבורי, בית המשפט לענייני משפחה מחוז מרכז. הנחייה מקצועית – עו"ד איימי בכור- בוני, עו"ד ומגשרת בתחום המשפחה, יועצת אקדמית פרופ' רות הלפרין קדרי, יועץ מקצועי עו"ד יוסי מנדלסון, מנהלת הקליניקה עו"ד עדי רז, עו"ד אוסנת פרינץ ועו"ד שי זילברברג מהקליניקה לסיוע משפטי לנשים בענייני משפחה במרכז רקמן.

בנושא המסגרת הלימודית החליטו השופטים להתייעץ שוב עם וועדת ההשמה ולפסוק בהתאם להמלצותיה ובכפוף לשיקולים של טובת הילדה ; נפסקה משמורת זמנית לאם; הוחלט כי סכום גמלת הנכות המשולם לילדה לא ינוכה מסכום המזונות שמשלם האב. סכום זה ייחשב כשווה ערך לדמי טיפול, ולפיכך יהא האב פטור מתשלומם.

לפסק הדין:

https://rackmancenter.com/wp-content/uploads/2019/09/%D7%A4%D7%A1%D7%A7-%D7%93%D7%99%D7%9F.pdf

 

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו