כנס הסברה ומחאה נגד תופעת האלימות כלפי נשים באוניברסיטת בר אילן

כנס ההזדהות של אוניברסיטת בר אילן משודר בשידור חי החל משעה 14:00, לצפייה לחצו כאן

בכנס לקחו חלק רקטור האוניברסיטה פרופ' מרים פאוסט, מנכ"ל האוניברסיטה זהר ינון, פרופ' רות הלפרין-קדרי ראשת מרכז רקמן ויו"ר ועדת המומחים למניעת אפליה נגד נשים של האו"ם, ואשת התקשורת ענת לב אדלר ממובילות המחאה.

מדבריה של פרופ' רות הלפרין-קדרי: "אני מברכת את הנהלת אוניברסיטת בר-אילן, הנשיא פרופ' צבן, הרקטור פרופ' פאוסט, והמנכ"ל יינון, על שהרימו את הכפפה ועשו את המעשה הנכון לעת הזאת, ובכך גם סימנו את הדרך ליתר האוניברסיטאות. כמוסד אקדמי שעוסק במחקר ומשפיע רבות על החברה הישראלית, אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד. אלו אינם ימים שבשגרה, וגם המעשים הנדרשים אינם מעשים של שגרה. למרבה התסכול והצער, אלימות כלפי נשים אמנם כבר הפכה לעניין שבשגרה במציאות חיינו. אך גם כאן כבר הוגדשה הסאה. מן הצד האחד הנתונים המחרידים של 24 נשים שנרצחו בשנה האחרונה, ומן הצד האחר הציניות של הפוליטיקה הישראלית שהביאה את הקואליציה למנוע את אישור התכנית למניעת אלימות נגד נשים אשר הממשלה שלה עצמה בנתה, ומעל כל אלה שני מקרי הרצח המזוויעים ש

ל ירא איוב בת ה-16 וסילבנה צגאיי בת ה-12, וכל זאת סביב ה 25.11, היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים – כל אלה הביאו אותנו להכיר בכך שזו כבר מזמן איננה שגרה, גם לא שגרת חירום, אלא מצב חירום לכל דבר. ובמצב חירום יש לנקוט בפעולות חירום, כולל יציאה לרחובות בקול זעקה ומחאה. ובמוסד אקדמי, האמון על ייצור ידע והעברת ידע, הדרך הנכונה לפעולה היא בדרך של כינוס וניהול דיון, במטרה להכיר במציאות הבלתי נתפשת, לנסות להבין את שורשיה, ולחשוב כיצד נוכל כגוף אקדמי להתגייס בכדי לעצור את הסחף הנורא באלימות נגד נשים. וזאת הדרך בה החליטה הנהלת האוניברסיטה לפעול."

כנס הסברה ומחאה נגד תופעת האלימות כלפי נשים באוניברסיטת בר אילן

 

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו