ראיון עם פרופ' רות הלפרין-קדרי בנושא התגברות האלימות נגד נשים

בתמונה משמאל לימין: פרופ' רות הלפרין-קדרי, ראשת מרכז רקמן, מיכל גרא-מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים, ירון לונדון, מנחה התכנית "לונדון את קירשנבאום"

היום השתתפה פרופ' רות הלפרין-קדרי, ראשת מרכז רקמן, בתכנית של "לונדון את קירשנבאום" בנושא התגברות האלימות נגד נשים, על רקע מקרי הרצח האחרונים.

תופעת האלימות כלפי נשים היא תופעה שמתגברת בעת האחרונה. מתחילת השנה נרצחו 24 נשים, ובשבוע האחרון נרצחו שתי נערות, סילבנה צגאיי, בת 13 שנרצחה בביתה בשכונת התקווה בתל אביב, ויארא איוב, בת 16 שנרצחה ביישוב גוש חלב בדרך ליום הולדת של חברה.

כפי שציינה פרופ' רות הלפרין-קדרי, "המסר של שוויון מגדרי צריך להגיע גם מלמעלה וגם מלמטה. צריך להגיע המסר הברור שיש מחויבות מדינתית-ממשלתית אמיתית לשנות מן היסוד, לשנות מן התשתית, לא לנהוג בציניות, שבגלל שיקולים קואליציוניים מכשילים את הפתרונות פעם אחר פעם".

נתון מדאיג נוסף בהקשר זה הינו מספר מקרי האלימות כלפי נשים המגיעים לידי הרווחה בשנה. פרופ' הלפרין-קדרי סבורה כי  "צריך להתחיל במניעה. המקרים האלו לא היו שם אילו מגיל הגן היינו משדרים/ות מסרים אחרים במערכת החינוך – שיהיו מערכים מאוד ברורים של חינוך מגדרי וחינוך לשוויון מגדרי החל מגיל טרום-חובה ודרך כל מערכת החינוך".

אנו נמשיך לפעול בכל המישורים על מנת למגר תופעה חמורה זו, וכפי שסיכמה פרופ' הלפרין-קדרי: "יש המון עבודה אבל אפשר לעשות אותה".

לצפייה בתכנית לחצו כאן

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו