"נשים ומשפחה בישראל 2020" – דו שנתון סטטיסטי חדש של מרכז רקמן

"נשים ומשפחה בישראל 2020" דו שנתון סטטיסטי שעורך ומפרסם מרכז רקמן לקידום מעמד האשה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן מציג כמה מגמות מדאיגות, ביניהן:

  • ירידה במספר הנשים שמקבלות דמי מזונות מהביטוח הלאומי – למרות העלייה בשיעור הגירושין והעלייה בשיעור העוני בקרב אמהות עצמאיות.
  • עלייה במספר הילדים שמוצאים מהבית למסגרות חירום (כולל על רקע קונפליקט הורי גבוה ופגיעה בקשר הורה/ילד).
  • קרוב ל 10% מתיקי הגירושין מתנהלים במשך למעלה משנתיים בבתי הדין הרבנים (דבר המעיד על היקף תופעת סחטנות גט או סרבנות גט).
  • עלייה במספר הבקשות לסיוע משפטי שסורבו, בעיקר על רקע אי זכאות כלכלית אל מול עלייה מתמדת בבקשות לסיוע בענייני משפחה, בקשות שרובן מוגשות על ידי נשים.

עו"ד קרן הורוביץ, מנכל"ית מרכז רקמן:  " גירושין ופרידה זה אחד מארועי החיים שפוקדים 30% מהמשפחות והמדינה אמורה לספק מענים במגוון היבטים: משפטיים, טיפוליים, כלכליים. הנתונים שאנו מציגות כאן מצביעים לצערנו על בעיות רבות ביחס למענים אילו ולמענה חסר. אך מה שבולט עוד יותר הוא חסרונם של נתונים נוספים, נתונים שגופים ציבורים אינם מספקים ולעיתים אף אינם אוספים. כך אין בנמצא נתונים מפולחים מגדרית בתחומים רבים, אין נתונים על היקף תופעת האלימות במשפחה, נתונים על סכסוכי משמורת בקונפליקט גבוה ועוד. חסר זה בנתונים, עליו אנו מתריעות מזה שנים, מונע גיבוש מדיניות מושכלת ומענים נכונים למצבי הגירושין והפרידה.״   

לדו"ח המלא : "נשים ומשפחה בישראל 2020" – דו שנתון סטטיסטי בהוצאת מרכז רקמן

 

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו