פרופ' רות הלפרין-קדרי: "ההשלכות של איסור הפלות הן איומות – נשים ימותו".

פרופ' רות הלפרין-קדרי, ראשת מרכז רקמן, בעקבות פסיקת בית המשפט העליון בארה"ב בעניין ההפלות:  
 
"ההשלכות של איסור הפלות הן איומות – נשים ימותו. נשים שלא יכולות לקבל טיפול רפואי שכרוך בהפלה בגלל שההריון הסתבך עלולות למות. רופאים ורופאות יחששו מהעמדה לדין ומכך שיצטרכו להגן על עצמם בהליכים משפטיים יקרים אם יבצעו הפלה ולכן ימנעו מכך גם במקרים לגיטימיים לכאורה.
 
הזכויות של נשים אינן מובנות מאליהן. ההישגים של הפמיניזם בחמישים השנים האחרונות שבריריים ונמצאים בסכנה בארה"ב ובישראל. התגברות כחות שמרנים, הצרת זכויות של נשים, מאבקים לפגוע עוד ועוד בהגנה על נשים…אנחנו חייבות לעמוד של המשמר ולפעול, גם בבחירות גם בפוליטיקה"
 
פרופ' הלפרין-קדרי ספרה גם על המאבק באיסור ההפלות בצפון אירלנד בו היתה מעורבת כסגנית נשיאת ועדת האו"ם לביעור אפליה נגד נשים:
"הועדה בדקה האם אנגליה, בהיותה אחראית על צפון אירלנד, מפרה את זכויותיהן הבסיסיות של נשים שם בעקבות האיסור הגורף על ביצוע הפלות. בעקבות הבדיקה נמצא כי אנגליה, שחתומה על האמנה לביעור אפליה נגד נשים (אמנה שגם ישראל חתומה עליה) חייבת לאפשר הפסקת היריון במצב של אונס, גילוי עריות, מום חמור בעובר ובמקרים של הריונות של קטינות. שנתיים לאחר דו"ח הוועדה השתנה החוק בצפון אירלנד – הפלות כבר לא אסורות. תהליך בדיוק הפוך מזה המתרחש בארה"ב".
 
 

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו