פרופ' רות הלפרין-קדרי ל – CNN: "התעלמות ארגוני נשים בינלאומיים מפשעי המין שביצע חמאס מעבירה מסר שכמעט ונותן לגיטימציה לזוועות".

פרופ' רות הלפרין-קדרי, ראשת מרכז רקמן, בראיון ל CNN:
 
"חמאס השתמש באלימות מינית ובאונס כנשק מלחמה נגד החברה הישראלית כולה וספציפית נגד נשים ישראליות. חילול גופן של נשים, כחלק ממלחמה, נעשה במטרה לעורר את הפחד הגדול ביותר ואת ההשפלה הגדולה ביותר של האומה כולה.
 
זה היה מתוכנן מראש ע"י חמאס. ישנן הצהרות שנגבו ממחבלי חמאס במהלך חקירות בישראל והם אומרים בבירור שקבלו הוראות מפורשות ורשות ממנהיגים דתיים לבצע את הזוועות הללו.
ישנן עדויות על אונס….ראיות …רמת האכזריות הקיצונית והנוראית של הפשעים שבוצעו באותה דרך במקומות שונים בפרק זמן קצר, זה לא יכול היה לקרות בלי תכנון מראש וללא הוראות שנתנו מראש לבצע בדיוק את המעשים הללו. מדובר כאן בפשעים נגד האנושות.
 
התגובות של CEDAW ושל UNWOMEN שברו את ליבי. אף אחד מהארגונים לא הכיר בעובדה שאלימות מינית היתה חלק מהטבח שביצע חמאס. ע"י כך שהם התעלמו הארגונים למעשה מעבירים מסר שהזוועות האלה יכולות להתרחש מבלי שיצטרכו לתת עליהן דין וחשבון. זה כמעט נותן לגיטימציה לזוועות. חמאס כבר הצהיר שהוא מתכוון לבצע עוד ועוד זוועות שכאלה, האם זה המסר שארגוני זכויות אדם רוצים להעביר לעולם? לחמאס? לארגוני טרור אחרים?
 
המסר של פרופ' הלפרין-קדרי לנציגת UNWOMEN שהתראיינה מייד אחריה באותה התוכנית (ולצערנו, לא התייחסה באופן ישיר לשאלות שנשאלה) הוא:
"אני שמחה שהתחיל שינוי בגישה. השבוע, UNWOMEN, התייחסו לאירועי ה-7 באוקטובר כזירה שהתרחשה בה אלימות מינית. אני מקווה שנמשיך לשתף פעולה בעתיד כדי להכיר במה שקרה וכדי לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע מזוועות כאלה להתרחש שוב בכל מקום בעולם".
 
תמונה: צילום מסך מתוך הראיון של פרופ' רות הלפרין-קדרי על פשעי חמאס ב-7 באוקטובר ב CNN.

 

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו