הצעת החוק הממשלתית לפיקוח אלקטרוני על מי שהוצא נגדו צו הגנה אושרה בוועדת שרים לענייני חקיקה

אנחנו מברכות על אשור ההצעה הממשלתית לפיקוח אלקטרוני על מי שהוצא נגדו צו הגנה בועדת שרים לענייני חקיקה (היום, 26 ביוני 2022) ודורשות שהשלמת החקיקה תסתיים עוד בכנסת הזו. אנו במרכז רקמן מקדמות את הנושא מאז הכנסת ה-20 בעבודה משותפת עם חברות וחברי כנסת שונים.
 
באוקטובר 2021 עברה בקריאה ראשונה הצעת חוק, בניסוח מרכז רקמן, שהגישה חה"כ קרן ברק אך לצערנו החקיקה לא התקדמה עד היום. חשוב להדגיש כי הצעת החוק הממשלתית הנוכחית כוללת את האפשרות לבקש פיקוח אלקטרוני גם בהליך אזרחי – סעיף שמרכז רקמן דרש בתוקף לכלול.
 
הניסיון מראה שצווי הגנה ללא פיקוח אלקטרוני הם כלי מוגבל מאוד ביכולת למנוע את המשך האלימות.
היכולת לפקח באופן אלקטרוני על מי שהוצא נגדו צו הגנה תגדיל את ההרתעה, תתרום להצלת חייהם של נשים וילדים הנמאים בסיכון גבוה ותאפשר לחלקם המשך חיים ללא הצורך להתנתק מסביבתם ולעבור למקלט.
 
עם זאת אומרת עו"ד קרן הורוביץ, מנכ"לית מרכז רקמן:
"פיקוח אלקטרוני על אדם שהוצא כנגדו צו הגנה הוא חשוב, אך לא יכול להיות צעד יחיד. המציאות הכואבת של גל הרציחות בשבועות האחרונים מוכיחה עד כמה קריטי לנקוט בשורה רחבה של צעדים כדוגמת הצטרפות מיידית לאמנת איסטנבול. פתרונות נקודתיים לא מספקים תשובה הולמת. רק חקיקה נרחבת ע"פ מפת דרכים מלאה לפעולה מסונכרנת והוליסטית בכל המישורים, כגון זו המפורטת באמנת איסטנבול, שכבר הוכיחה את עצמה במדינות אחרות, יכולה לסייע".
 
אנו מודות לחה"כ קרן ברק שמקדמת בנחישות את הנושא עוד מהכנסת הקודמת, לחה"כ מירב בו ארי, יו"ר הוועדה לביטחון פנים על קידום הנושא בוועדה, לחה"כ עאידה תומא-סלימאן, לסגן השר יואב סגלוביץ, חה"כ אפרת רייטן, חה"כ נעמה לזימי, חה"כ מיכל רוזין, חה"כ איבתיסאם מראענה וחה"כ אמילי מואטי שהגישו גם הם הצעות חוק ופועלים ופועלות לקידום הנושא.

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו