יום העגונה עצוב שיהיה לך! כל אישה יהודייה באשר את… כן, אנחנו מגדר הנשים אמנם חצי מהאוכלוסייה, אך זה לא מונע מכל אחת מאיתנו להיות בקבוצת הסיכון של מסורבות הגט.


agunaהמציאות המשפטית בישראל מקנה לבעל את הכוח הבלעדי להתיר את קשר הנישואין ע"י מתן גט. מכיוון שכל אישה הרוצה את ההכרה של מדינת ישראל בגירושיה חייבת לעבור דרך מוסד הרבנות, גם אם לא התחתנת דרך המוסדות הרשמיים – לא תוכלי להיחלץ מהמילכוד. הבעל יכול לנצל את הכוח שניתן בידיו כרצונו: אפשרויות הסחיטה הן אין סופיות – לדרוש משמורת הילדים, לדרוש רכוש וכסף בצורה מופרזת. המסר של הממסד ברור: ותרי על העצמאות שלך, על ההורות שלך, על הזהות שלך כבן אדם, על הכל למען קבלת הגט המיוחל. הבעיה היא שגם אם ויתרת על הכל, ונשארת ללא  קלפי מיקוח זה לא יבטיח את הגט שפותח צוהר לחופש שלך: החופש להינשא וללדת ילדים שלא יחשבו לממזרים, החופש להיות מוכרת כאם חד-הורית ולקבל את הזכויות הסוציאליות המגיעות לך, החופש מלחץ כלכלי ונפשי עקב סחבת במשך שנים תחת חסות בית הדין הרבני.

אז מה קורה השנה ביום העגונה ?! האם זו עוד שנה בה אנו מאחלות אחת לשניה בתענית אסתר "שיהיה לך צום קל", וממשיכות בשגרת החיים?! או שהשנה כמו אסתר במגילה, אנו לוקחות את גורלנו בידינו? גם לך יש

את הכוח לשנות את המצב הבלתי נסבל: ערכי הסכם קדם נישואין עבור עצמך, המליצי לבתך לערוך הסכם קדם נישואין, העלי מודעות לביצוע הסכם קדם נישואין בקרב חברותייך. את יכולה להשפיע ולהיות שותפה למאבק על זכויותייך. "הסכם קדם נישואים" הטיפול המונע ליציאה מקבוצת הסיכון של מסורבות הגט!

 

לצפייה בסרטון של קואליציית עיקר, לעידוד חתימה על הסכם קדם נישואים.

 

לשיתוף:

דווקא עכשיו

דווקא עכשיו